søndag 20. april 2014

Hytteliv

Jeg har skrevet om hytta før, jeg vet det, men nå, i forbindelse med påska, vil jeg skrive litt om forskjellige former for hytteliv.

Jeg og mannen min er heldige. Til tross for at vi har vokst opp på totalt forskjellige plasser i Norge og i tilsynelatende ulike familier, har vi med oss de samme verdiene hjemmefra. Det er et godt grunnlag. Også når det kommer til hytteliv har vi i utgangspunktet like referanser. Hytta i mitt hjerte og de to hyttene i hans familie er alle bygget opp av besteforeldrene våre i omtrent samme tidsperiode. Med så mye til felles skulle man tro det var lett å overføre sine egne påsketradisjoner til barna. 

Men så har det liksom gått opp for oss at vi har ulike forventninger til påskeferie og hytteliv allikevel. Mens hytta til mine besteforeldre har stått på stedet hvil og vi fortsetter med skiturer om dagen og litt peiskos på kvelden, har familiehyttene hans utvidet seg og utviklet seg til å bli litt mer komfortable, og man trives best med å spille spill eller nyte en god bok i hytteveggen. 

Disse forskjellene har vi vel vært klar over en stund, men i år satte min spreke mann ord på det, og tilbød seg å sitte i hytteveggen, lage middag og vaske opp, mens jeg fikk gå på skiturer med dem som ville det! (det skal legges til at han egentlig er mye sprekere og flinkere til å gå på ski enn meg, men etter å ha gått TROLL SKIMARATHON, verdens lengste skirenn, for et par uker siden var han litt ferdig for sesongen...)

Jeg har hatt en flott påske, for å si det sånn!
Med 9-åringen som følgesvenn ble det noen turer hit og dit. 
De andre var av og til med.

HERLIG!

Det ble kanskje ikke så mye avslapping i solveggen som han hadde tenkt seg, den godeste mannen min, men viktig å lære opp ungene til å bli gode kortspillere også! Her går det i "500".

Heeelt greit å farte på ski i dette terrenget.
Er så glad for at 9-åringen oppdaget gleden av å renne i "bjørka" i år! Perfekt skareføre og masse slalåm-kjøring mellom fjellbjørkene.

Men selvfølgelig hyttekos for hele familien på kveldene.

1 kommentar:

  1. For et herlig innlegg! Jeg er bare litt misunnelig på de skikkelige skiturene dine... ;-)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...