lørdag 18. oktober 2014

Saltstraumen hotell

Søren, altså... Jeg glømte jo å ta med fotoappatatet da vi fikk en toretters på Saltstraumen Hotell.
Å spise deilig mat på et flott hotell passer kanskje ikke helt inn på "Uteliv"-bloggen, men det var jo gjennom den jeg begynte å følge EventyrElin, hun som arrangerte denne give-awayen som jeg var så heldig å vinne. Derfor fortjener også innendørsmåltider en plass her, synes jeg!

Å dra nordover med toget, inkludert togbytter, for en familie på fem, krever at man er litt bevisst på hva man pakker med seg. Vi skulle jo oppleve alt fra Steinaldermat i ei gamme, via fisketurer og museer, til fine restaurantbesøk. Hva gjør man da? Jo, man går for svarte joggesko, ei pen bukse og busseruller til hele familien! Busserull som engang var arbeidstøy - nå kan det til og med være stasplagg (synes i alle fall jeg!) Jeg synes vi greide oss bra, jeg.

Bilde tatt med min ufancye mobiltelefon...
10-åringen har busserull kjøpt på loppis, 12-åringen har busserullen etter farfaren sin, jeg sydde busserull til min kjære for snart 12 år siden og 6-åringen har bare en kjole jeg har sydd, men stoffet kan minne litt om busserullstoffet.

 Maten var så GOD! Beste jeg har smakt. Husker ikke lenger hva jeg spiste, men det var fisk og det var en rotpuré som bare smeltet på tunga. For ikke å snakke om desserten! Créme brûlée. Hadde det ikke vært fordi det var andre folk der hadde jeg slikket forma etterpå. Men jeg skrapte den veldig, veldig nøye med skjea da.

Jentene bestilte kyllingsandwich. Sånn barnemeny med søppelmat hadde de ikke, og det er jo bare en fordel!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...